![]() ![]() |
|
![]() |
РУБРИКИ |
№ 2/2005 | |
архів номерів
![]() |
Українці у пеклі голодоморівІван БЕЛЕБЕХА, доктор економічних наук, професор Харківського національного технічного сільськогосподарського університету Усі голодомори (20-х, 30-х, 40-х років) — це наслідки однієї системи, однієї ідеології, однієї ворожої сили. Говорити про жорстокість, нелюдяність, цинізм, садизм, геноцид, нещадність цієї сили треба багато і вагомо, але водночас маємо зрозуміти, що залишки тієї злочинної системи, які донедавна перебували при владі в Україні, не звертали жодної уваги на наші плачі-жалоби. Багато країн світу не сприймають наші більш як 10-мільйонні втрати. Навіть Організація Об'єднаних Націй не визнала голодоморного злодійства геноцидом. Українська нація має категорично вимагати від світової громадськості дати справедливу оцінку цього ганебного явища, засудити винних (не лише фізичних, а й юридичних осіб), примусити їх відшкодувати матеріальні та моральні втрати, привселюдно просити вибачення, присягнути, що це не повториться. До цього часу Україна, як засновниця ООН, не отримала ні морального, ні матеріального відшкодування. Першоджерелами голодоморів, явищ небачених у всій попередній історії людства, були російський та український фактори. Російський фактор зароджувався за півтисячоліття до появи самої назви «Росія». Цей фактор виник на ґрунті зради тих вождів Київської Русі, які очолювали північні регіони держави. Від 1169 року, коли А. Боголюбський (син України) розгромив Київ, північна частина керівної верхівки вийшла з підпорядкування київської влади, ставши в такий спосіб ворожою силою до своєї Матері-Батьківщини. Від 1169 року і до 1654 року, тобто 485 років (округлено — півтисячоліття) північний народ і народ України не мали ніяких відносин, були ізольовані один від одного і формувалися під впливом різних ідеологій. Так постали два етноси з різними психологічними, ментальними, культурними ознаками, з різними політичними поглядами. Північний народ, який потім почали називати російським, був негативно (м'яко кажучи) налаштований супроти південного народу, який почали називати українським. Ненависть, фундамент якої свого часу заклав А. Боголюбський під впливом політики «собіранія земель» (до речі, не своїх, а чужих), підживлювалася й процвітала як чорна. Упродовж багатьох сотень років російський шовінізм виховував (виховує і нині) російського громадянина у ненависті до українства. Із приходом до влади в Росії інтернаціональних комуністів, але з тією ж (законспірованою) «собірательською» ідеєю, ця ненависть не була призупинена чи погашена, а набула необмежених масштабів. Єдиною «провиною» людей, на думку організаторів голодоморів, було те, що вони українці. А те, що ці українці мали ще й достатки, розпалювало лють окупантів до істеричного стану. Характер і методи творення голодоморів доволі глибоко і всебічно висвітлені у нашій та світовій літературі. Документально підтверджені злочинні дії російського комунізму в Україні. Але рани, нанесені Україні штучними голодоморами, ніколи не загояться на тілі і в душі української нації. Ці рани будуть кровоточити вічно, бо знищували українство не за його злочини, а за те, що воно вміло вирощувати хліб, інші продукти харчування; за те, що воно було працьовите, мирне, не агресивне. Поневолювачі виявилися бездарними, щоб зрозуміти, оцінити український досвід, господарювання, а тим паче побудувати щось путнє. У своїй ненависті вони були сліпі, а тому рубали гілку, на якій сиділи. Голодомор 1921–1923 років організував батько ідеї «побудови земного раю» В. Ленін — вождь і натхненник російського комунізму. Це був його вагомий практичний вклад у знищення українства. Українство і світова історія цього ніколи не забудуть. Це Ленін заарештував членів Комітету допомоги голодуючим в Україні. Він писав: «Щосили їх висміяти і цькувати не рідше одного разу на тиждень упродовж двох місяців» (ГІЗТ. — Т. 53. —С. 141). Весело було Леніну від того, що вмирав український народ. Так починалася в Україні робота російського комунізму для створення земного пекла замість земного раю. Творилася єзуїтськими способами ідеологія ненависті, система нищення всього кращого, що було у поневолених народів. Ленін підняв із низу суспільної ієрархії неосвічений, наповнений дикунською люттю люмпен, і посадив його у керівні крісла нової «найдемократичнішої» влади, яка користувалася виключно деспотичними, тиранічними способами управління суспільством. Серед цих «видатних» ленінських висуванців були: троцькі, сталіни, моло-тови, дзержинські, постишеви, косіори, ягоди, єжови, якіри та багато-багато інших. У своїх душах, окрім ненависті, нічого не мали; окрім вбивати, вони нічого не вміли робити. Найвищими злочинами вважали освіченість, вихованість, культурність, інтелігентність, порядність, талант, працьовитість, справедливість. Голодомори 30-х та 40-х років творив уже учень, найжо-рстокіший послідовник свого попередника, «батько всіх народів» Й. Сталін. Цього ката Україна дратувала страшенно, він ненавидів усе, що так чи інакше було пов'язане з нею. Для створення нестерпних умов для українства Сталін «кидав» на нашу територію найозвіріліших сатрапів: Кагановича, Молотова, Дзержинського, Постишева, Квірінга, Косіора та багатьох інших, «дрібніших», але не менш жорстоких катів. У їхньому розпорядженні були збройні сили Червоної армії, судова система, міліція, прокуратура, державний апарат, органи самоврядування, ідеологічно-пропагандистська служба. Усім цим вони скористалися сповна. Напившись крові 10 мільйонів українців під час голодомору 30-х років, вони здійснили широкомасштабні репресії. Під час Другої світової війни кидали (уже без лапок) українських хлопців — неозброєних — під німецькі кулемети. Кращих синів України розстрілювали німецькі руки за сценарієм російського шовінізму-комунізму. Ці злочинці вважали, що Україну знищили назавжди. Прорахувалися. У січні 1933 р. Постишев з'явився в Україні як необмежений диктатор-деспот. Насамперед він скликав об'єднаний пленум ЦК КП(б)У та Харківського обкому партії. На пленумі організатор виступив із погромною промовою. Ганьбив та паплюжив усіх і вся на Україні, а найбільше самих учасників пленуму. Звертаючись у бік президії, він зловтішно кинув: «Я маю від товариша Сталіна повноваження в разі потреби вас усіх пересадити (до в'язниці) або розстріляти!» Таким ефектним був початок цього кровопивці на шляху побудови «земного раю», обіцяного «великим» Леніним. Колишній секретар Дніпропетровського обкому Строганов на тому пленумі сказав: «Одноосібники тільки починають орати, а ми їм уже підсовуємо плани здачі хліба, виходячи з найвищих показників можливої врожайності. Тягнуться вони з останніх сил, хліб віддають, а до колгоспів не пишуться. Тоді ми їх припікаємо ще “зустрічним”, тобто — додатковим планом. Виконують і його. Цього ж разу ми видали постанову: в чийому зерні буде знайдено “кузьку” (сільськогосподарського шкідника), той має віддати державі ще половину всієї кількості збіжжя, що він уже здав порядком планових та понадпланових хлібозаготівель. Не завдаючи собі зайвого клопоту з перевіркою, ми оголосили, що в зерні всіх без винятку одноосібників виявлено “кузьку”. Тією “кузькою” ми викачали в селян не тільки увесь урожай, а й більшу частину посівного матеріалу. Вони тепер свій хліб можуть їсти лише тоненькими скибочками. Постишев по-злому усміхнувся: —Ти опортуніст, Строганов. Треба, щоб і тоненьких скибочок не було! —Як же зовсім без хліба? – почулася репліка з залу. —Хто там ворожою агітацією займається? — скипів кремлівський можновладець. —Кому там захотілося тундру зубами гризти? Я кажу, — продовжував Постишев, — хліб у селян треба забрати цілком, до останньої зернини. Може, тоді вони наберуться розуму і підуть до колгоспів» (Соловей Д. Голгота України. — 1993. — С. 205–206). Наведений епізод є тією краплею, яка відображає «океан» атак супроти працелюбного, неагресивного селянства, яке годувало не лише себе, а й ту нелюдську орду окупантів. Це селянство було українським. Ще з часів ленінського «царювання» комуністична пропаганда сформувала міф про фантастичні гори хліба в Україні. Формувалася думка, що ці «гори» хліба просто з’являються, а українські селяни нахабно привласнюють його і не бажають поділитися з голодуючим російським пролетаріатом. З такою ідеологічною упередженістю прибув Постишев в Україну навести «справедливість». До нього це робили Молотов, Каганович, інші емісари Кремля. Голодомор 30-х років в Україні був ретельно спланований як спосіб війни супроти української нації. Комуністична пропаганда характеризувала українське селянство як оплот, як середовище українського буржуазного націоналізму. План знищення української нації через ліквідацію нашого селянства голодом був настільки глобальним і диявольським, що в його цілеспрямовану дію не могли повірити навіть найвидатніші аналітики. Ще й дотепер, після документальних доказів, багато людей, країн не вірять у спланованість цього планетарного злочину. Сталін, Молотов і Каганович, ця масонська комуністична трійця була айсбергом тих етнічно-політичних сил, які ненавиділи Україну, докладали максимум зусиль для знищення українства. Дем'ян Бєдний (Придворов) говорив англійському журналісту: «Повірте, нікому з українців ми тут (в Москві. — І. Б.) не довіряємо, хоч би був він найкращий комуніст. Нікому з них не можна вірити» (Липа Ю. Призначення України. — К., 1997. — С. 30). Російський фактор творили кадри, які, за висловом Сталіна, вирішують все. Ті кадри вирішували все погане, негативне, і жодної доброї справи вони не зробили. Чомусь ці кадри не змогли побудувати нормальне суспільство, а побудували пекло. І потім самі до нього потрапили. До цих кадрів належали: Ленін — напівєврей; Троцький, Каганович, Зінов'єв, Хатаєвич — євреї; Сталін — грузин; Дзержинський, Косіор, Балицький — поляки; Молотов, Бухарін, Калінін, Куйбишев, Постишев — росіяни; Негровський, Чубар, Скрипник — українці. Ці кадри були авторами закону «про 5 колосків», який став стрижнем планового винищення українства. Ці кадри натхненно виконували цей «закон», який був найвищою формою беззаконня супроти українців. Саме ці кадри встановили в Україні збройні кордони аби, не дай Бог, якийсь українець не прорвався до Росії чи Білорусії і врятував своє життя. Ці кадри вводили в оману світову громадськість, запевняючи, що в Україні немає ніякого голоду, люди живуть весело й щасливо, а байки про голод — це підступи ворогів соціалізму. Саме ці кадри сформували таємний план заміни українського етносу. Італійський консул Граденіго у Харкові одержав таку інформацію від одного єврея, «великої риби» місцевого ДПУ. Той сказав: «етнографічний матеріал буде замінений». Саме ці кадри «розкуркулювали» бідняків, розстрілювали їх або гнали до Сибіру «гризти зубами тундру». Якщо Ленін припускав загибель 90 відсотків росіян, щоб 10 відсотків дійшли до комунізму, то хто ж міг жаліти якихось там українських селян-націоналістів. Ніяк не могли, і не робили цього. Кадри були інтернаціональні, а ідеологія, політика і влада були російські. Прикриваючись інтернаціоналізмом, російські комуністи намагалися утвердити своє світове панування. Проте їм для цього забракло сили. Український факторУкраїнський фактор виявився занадто складною, неоднозначною, контраверсійною категорією, яка, з одного боку, стала на заваді російському фактору, а з іншого — допомагала йому у цій злочинній справі. Український фактор — це обеззброєний народ, який упродовж усіх трьох голодоморів перебував у бездержавному, поневоленому становищі. Окупанти все робили, щоб розколоти український народ на антагоністичні уг-рупування, і в такий спосіб залучити на свій бік частину національно несвідомого населення. Так і сталося. Українська національна єдність дала суттєву державно-політичну тріщину. Частина інтелігенції, робітництва, сільської та міської бідноти у 1918–1920 роках приєдналася до окупантів і стала ворожою для свого народу. Поділ українського народу на прихильників і противників окупаційної влади продовжувався аж до 1991 року. Принагідно звернемо увагу на польський і фінський народи, національна гідність яких у 1917–1920 роках вистояла, не зламалася, і це зберегло тисячі і мільйони їхніх людей. Ми ж втратили за період панування комуністичного режиму половину українського етносу. Що допомогло полякам та фінам, чого забракло українцям? Національна свідомість. Вона була високою, стійкою як у поляків, так і у фінів, а у нас — низькою, імпульсивною, нестабільною. Спалах української національної свідомості у 1917–1918 роках був потужний, але спонтанний і неконструктивний. Українство не зуміло сформувати таку державу, щоб вона змогла захис- тити свою територію та свій народ. Саме за недостатню національну свідомість, за слабку організованість, за крихку національну єдність у вирішальний, переломний період свого буття (1917–1921 рр.) українство стікало кров'ю до 1991 року під окупаційним ігом. Якби наша національна єдність зуміла відкинути окупантів у 1918–1920 рр. — українського народу було би більше, принаймні, 40 млн чоловік. Такою була плата за національну незрілість усього нашого народу. Голодомори — це велика, але не єдина втрата українства у XX столітті. Багато українців були ворогами та нищили свій народ, себе, своє майбуття. Сільська біднота фізично винищувала своїх односельців, які були заможнішими від них. Робітництво стало ворогом селян, бо ті, мовляв, не давали хліба пролетаріату. Інтелігенція активно брала участь у зомбуванні населення. Військовики зміцнювали збройні сили, які стали знаряддям нашого поневолення. Усі ці явища широко висвітлені в пресі, літературі. Про український фактор можна дізнатися зі слів секретаря ЦК КП(б)У Менделя Хатаєвича: «Між нашим режимом і селянством точиться нещадна війна. Це боротьба не на життя, а на смерть. Цей рік [1933] був роком перевірки нашої сили та їхньої витривалості. Потрібний був голод, щоб показати їм, хто тут господар. Це коштувало мільйони жертв, але колгоспна система залишиться тут навіки. Ми виграли війну» (Портрет темряви. — К.-Нью-Йорк, 1999. — С. 41). А. В. Затонський (це вже повністю «наш», український) у червні 1933р. про вмираючих українських селян сказав: «Якщо вони помруть, це буде уроком для інших» (Портрет темряви. — К. — Нью-Йорк, 1999. - С. 411). Звернемо увагу на позитивні процеси того трагічного періоду. Серед українських комуністів були люди, які не втратили національної свідомості та почуття відповідальності перед своїм народом. М. Волобуєв, О. Шумський, М. Хвильовий та інші виступали за рівноправність України з Росією. Голоси цих діячів чули не лише в Україні, не лише в Москві, а й далеко за межами СРСР. М. Хвильовий писав, що комуністична партія перетворилася у збирача земель. Таку сміливість російський комунізм не міг пробачити. І М. Хвильовий загинув. Загинув і О. Шумсь-кий та багато інших. Але ідеї, кинуті ними у пригнічене і ображене суспільство, впали на благодатний ґрунт. Національне відродження (1923–1930 рр.) продемонструвало світу, що українська нація жива. І це дуже лякало кремлівських катів. Вони «накрили Україну голодом. Під час голодомору були масові протести (активні і пасивні), проте обеззброєні маси нічого не могли вдіяти супроти озброєних до зубів комуністичних бандитів. Активний спротив творили партійні органи. Сталін у телеграмі Кагановичу висловив стурбованість тим, що 50 райкомів партії висловилися проти нелюдських планів хлібозаготівель. Уже те, що упродовж усього комуністичного періоду у місцях позбавлення свободи більше половини в'язнів були українці, свідчить, що боротьба відбувалася у перманентному режимі, безперервно і безкомпромісно. Однак комуністичний режим ретельно приховував факти не лише масових, а й індивідуальних повстань. Сучасні аналітики часто звинувачують українців у тому, що вони, мовляв, під час голодоморів не чинили спро-тиву. Наприклад, С. Гримблат у статті «Уроки голодомору (Ще одна спроба об'єктивізації)» — ІІ Міжнародна наукова конференція у 2003 році — пише: «За всієї скорботи з цього факту (Голодомору 1932—1933 рр. — І. Б.) варто сказати, що ніякого опору цій масовій акції (не злочину, а всього-на-всього акції. — І. Б.) не було. Провина жертви полягає в тому, що вона допустила ситуацію, за якої постала в ролі жертви, а коли це сталося, навіть не намагалася опиратися» (Голодомор 1932–1933 років. — К., 2004. — С. 259). По-перше, звідки п. Гримблат знає, що ніякого опору не було? Мабуть, ніде не вичитав. Так, у ті часи ніде не можна було прочитати навіть про голодомор. Виходить, що й голодомору не було. Спротив був, і великий. На цю тему написано багато, документально підтверджено. По-друге, те що сказав п. Гримблат про українство, можна сказати й про єврейство, що воно допустило ситуацію, за якої постало в ролі жертв гітлеризму, а коли це сталося, воно навіть не намагалося опиратися. Отже, перш ніж давати негативні характеристики іншим, треба оглянутися на себе. І крім всього іншого, така позиція є аморальною, україноненависницькою. Коли п. Гримблат говорить про геноцид, вчинений в Австрії, Німеччині, то винним називає гітлеризм, а коли ставить питання про геноцид українського народу, то не називає головного винуватця — комунобільшовизм. А далі читаємо: «Зусилля, затрачувані на спроби міжнародного визнання акту геноциду, лише завдають шкоду, тому що відволікають суспільну думку на пошук зовнішнього ворога» (С. 241). Виходить, що єврейство правильно ставить питання про свій геноцид і одержує колосальні відшкодування, а українству п. Гримблат не дає права звертатися до світового співтовариства з вимогою встановити справедливість. Він пише: «Більшовиками були реалізовані проекти (як лагідно сказано про глобальні злочини. — І. Б.) силового знищення не нації» (С. 239). Якраз українська нація і була об'єктом фізичного і духовного нищення. Каганович постійно говорив, що кожен українець — націоналіст, стверджуючи, що більшість людей під час голодомору загинула від страху (С. 240), п. Гримблат відверто знущається з українського народу: ніколи не були боягузами. Так сказати — означає нанести глибоку образу всьому українству. Автор закликає українців прозріти і покаятися, визнати свою провину в голодоморі (С. 241). Я здивований і обурений тим, що організатори ІІ Міжнародної наукової конференції 28 листопада 2003 року надрукували цю антиукраїнську статтю. С. Грим-блат — це рудимент тих сил, які творили голодомори в Україні. Можна згадати й інший елемент цього фактору в особі О. В. Турчинова, який надрукував у газеті «Вечерние Вести» (2003. — 19–25 вересня. — № 141.) статтю під назвою «Аутодафе». У ній, зокрема, читаємо: «Чисельність здатного робити активний спротив українського населення перевищувала ворога у сотні разів. Тобто тисяча ворогів знищувала сто тисяч українців, десять тисяч знищували мільйон. А якщо згадати Голодомор, то чисельність купки катів і зовсім непорівнянна з числом їх жертв, здихавших по-скотськи тупо і мовчки, навіть не пробуючи захистити себе і своїх дітей, в судорогах вмираючих від голоду./…/ А може, ми не здатні прагнути до великої мети, до боротьби, до перемоги?/…/ Може, ми генетично не спроможні протистояти будь-якій агресії, спрямованій проти нас як етносу, нації, народу? Може, ми генетично не спроможні протистояти знищенню? Існувати як нація, як незалежна держава? Чи зрозумілі нам слова “велич”, “гідність”, “моральність”? Чи вони нас дратують, і ми не бачимо в них ніякого змісту? Може, ми одвічно приречені?» Мені дуже соромно і тяжко за цю людину! Так може говорити, та ще й прилюдно, тільки той, хто патологічно ненавидить українство і зовсім не знає його історії. Але треба відповісти на ці ганебні звинувачення. Якщо тисяча ворогів озброєна, а сто тисяч чесних людей виступає без будь-якої зброї, то зрозуміло, що знищеними будуть люди з голими руками. Коли у березні 2001 року беззбройні демократи, серед яких був і п. Турчинов, пішли на штурм будівлі Адміністрації Президента — що з цього вийшло? Поразка справедливців, хоч їх було сто тисяч, а міліції — мала купка. Щодо сміливості та відважності — повторюсь: немає у світі відважніших людей ніж українці! Під Крутами було 300 юнаків, які протистояли багатотисячному війську бандитів. Наші хлопці загинули, а славу українства піднесли до неба. 1921 року під містечком Базар 359 українських вояків під дулами кулеметів відмовилися перейти на бік ворога. Жоден не зрадив України. Всі вмерли в ім'я вільної України. Нагадаю багатьом нашим повчальникам, порадникам, обвинувачам: українська нація існує з давніх-давен і існуватиме вічно, бо вона безсмертна. У цьому переконують численні культурні докази. Національний дух і національна свідомість, які вибухнули у 1917–1918 роках, не зникли, а збереглися в душах переважної більшості українського народу. Приходили нові часи, і національно-духовний потенціал знову поставав на політичній арені. Так було в 1923–1930 роках під час українізації, національного відродження, яке було розстріляне. Так було і в голодомори 20-х, 30-х, 40-х років. Все ж сили були нерівні, жертвою стала одна третина населення. Так було у 1942–1955 роках під час визвольної війни, яка продемонструвала небачений героїзм українців, хоча цього часто не хочуть визнавати. Так було 1 грудня 1991 року під час референдуму про незалежність України. Так сталося у листопаді-грудні 2004 року, коли народ потужно виступив проти владної скверни, злочинності. |
передплатний індекс 09881 | про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту |