РУБРИКИ |
|
№ 10/2005 | |
архів номерів
|
Єврейське питання і націоналізація кредитуА. ЕЛЬЦЕ Вся сукупність фактів, виявлених і накопичених російським життям від часу нібито несподіваної, революційної вакханалії 1905 р., з непереборною очевидністю переконує російське суспільство в тому що вакханалія ця стала лише підсумком всієї тієї підготовчої роботи, яка дуже довго велася в різних напрямках, але надзвичайно планомірно, єврейсько-масонською організацією за суворо виробленою і певною програмою. Кінцевою метою було абсолютне й остаточне поневолення Росії й підпорядкування її єврейсько-масонському кагалу, заради основної ідеї войовничого іудаїзму — всесвітнього панування обраного народу. Попри це, ті ж факти й ті ж явища російського життя переконали всіх, що серед заходів боротьби проти перетворення Росії на «землю обітовану», крім чисто політичних, надзвичайно важливі паралельні міри боротьби економічної. Це важливо, тим більше, що так зване «єврейське засилля» є не тільки результатом успіхів єврейства на ґрунті економічному, але, значною мірою, також і зазначеної вище загальної роботи, спрямованої на захоплення російського життя й російської землі загребущими руками єврейсько-масонського кагалу. Передчасно померлий Голова Ради Міністрів П. А. Столипін за допомогою заходів, які, на його думку, повинні були сприяти росту й зміцненню національної російської самосвідомості і які, дисциплінуючи й загартовуючи російське суспільство, робили б його здатним уміло й твердо відстоювати свої інтереси й інтереси держави, дуже близько підійшов до найкардинальнішого питання про націоналізацію кредиту як наймогутнішого знаряддя в боротьбі з єврейством, сильним, насамперед, грішми. Трапилося, однак, так, що саме єврейська куля вбила його в той момент, коли питання про націоналізацію кредиту мало постати в російському житті у всій величезній і повній найрізноманітнішими наслідками важливості. Тут не доречно говорити про те, чи фатальна це випадковість, чи результат планомірної роботи. Це факт, і він має бути врахований і оцінений належно. Але саме тут ми маємо обов'язок звернути посилену увагу на таке ненормальне явище, неприпустиме ні з погляду державного, ні з погляду економічного. Єврейство, не маючи держави, не маючи, очевидно, ніякого політичного устрою, не прикріплене до землі, не займаючись продуктивною працею, і водночас послідовно й неухильно витісняє російський промисловий і робітничий клас з усіх найбільш вигідних і прибуткових галузей економічної діяльності. Звідки ж бере єврейство необхідні для цього оборотні кошти? Питання вирішується дуже просто: ці засоби для єврейства дає Державний Банк, який отримує, у свою чергу, гроші як результат тяжкої й часом непосильної праці російського народу. Державний Банк, фінансуючи банки, захоплені насамперед і суцільно євреями, фінансує усе, що так чи інакше в житті пов'язане з банками, тобто торгівлю, промисловість; необхідний кредит, зрозуміло, стає єврейською оборотною касою, тому що єврейські керівники банків і торгово-промислових підприємств, у свою чергу, надають підтримку лише своїм одновірцям, щосили утискаючи все російське. Отже, маємо якийсь зачарований, безперервний ланцюг, на одному кінці якого стоїть єврей, який тільки починає копійчану торгівлю, а на іншому — російський Державний Банк із його оборотними капіталами. Так, російський торгово-промисловий і робітничий клас повинен виконувати подвійну роботу, а, отже, йти на подвійний ризик цієї роботи, тобто треба прогодувати себе і дати кошти на державні потреби, а ще треба прогодувати величезну кількість людей, далеких, ворожих, людей, що цураються виробничої праці, а тому паразитів. Звідси — ще один висновок. Банкрутуючи у торгівлі або в іншій справі економічної діяльності, росіянин втрачає все, а головне — своє, і наносить цим збиток державі, втрачає робочу силу; а єврей у такому випадку не втрачає нічого, тому що він оперував чужими грішми. От чому будь-яка зміна політики Державного Банку у бік протилежний до зазначеного, будучи могутньою підмогою для розвитку російського економічного життя, стає, безумовно, згубною для єврейсько-масонських пожадань, тому що єврейству довелося б працювати самому на себе і своїми власними засобами й силами. Переходячи від цих загальних міркувань, які мають всеросійське значення, до часткового, яке у свою чергу абсолютно залежне від причин загальних, необхідно зупинитися на сумній картині економічного життя Південно-Західного краю. Найважливішим буде насамперед і неминуче — Київ. Уже на світанку російської історії опанувати Києвом — означало опанувати золотим ключем до своєрідного казкового царства багатства. Щасливе географічне розташування Києва на древньому шляху «із Варяг у Греки», тобто на шляху, який поєднує Балтійське й Чорне моря, спричинило те, що, попри виняткову мінливість долі й руйнування, Київ незмінно й неухильно зростає й розвивається й, безсумнівно, стане не тільки третьою столицею, а й головним містом південної й середньої Росії. Це значення Києва не могло, звичайно, вислизнути з-під уваги євреїв, і вони ще з часів мало не довеликокняжих зі змінним щастям, але завзято й постійно намагалися опанувати Києвом; не тільки заради торгового його значення, а й як цитаделлю войовничого Ізраїлю, яка могла б потім стати столицею «землі обітованої». Існують навіть науково нібито обґрунтовані твори*, де автор доводить, що Київ — місто споконвіку єврейське, що Дніпро — це єврейська ріка, й що Південна Росія зокрема — «земля обітована». Згідно із цим, євреї неодноразово майже остаточно захоплювали Київ, але завжди, завдяки специфічним негативним національним особливостям, були вигнані під впливом спалахів народної ненависті. Необхідно, однак, зазначити як загальне правило, що так звані «погроми», незважаючи на нібито нищення євреїв, насправді завжди призводили до ще більшого зміцнення й збагачення євреїв. Пояснюється це вкрай просто. Психологічний момент — безпосередньо за спалахом народного гніву неминуче йдуть докори сумління і допомога «жертвам». Тим часом ці «жертви», передбачаючи наростання народної ненависті, у рішучий момент з геніальною передбачливістю ховають все більш-менш цінне в недосяжні для юрби місця, найчастіше в тих самих жалісливих «погромників», рухому власність переводять за межі місцевості, де мають пройти погроми, і до «дня розплати» залишаються лише деякі побутові речі, цінності й речі чужі. Після «катастрофи» євреї, звичайно, відкладають платежі, банкрутують і т. д., з «незалежних обставин», але насправді здобувають удвічі більше порівняно із тим, що в них було, тому що не заплатити борг — це набути капітал. Приклад 1905 року особливо в Києві, більш ніж наочно підтверджує правильність усього сказаного. Можна вказати в Києві не один десяток єврейських «фірм», які розорилися, нібито після погрому 18 жовтня (євреями ж і зробленого), але потім відродилися з подвоєним активом. Немалу, якщо не головну, роль у цьому відіграли банки, тобто по суті знову ж багатостраждальний російський Державний Банк. Якщо уважно вдивитися у різноманітне єврейське майнове володіння у Києві до 1905 року й у цей час, то нас вразить величезне зростання цього володіння, зовсім неймовірне і незрозуміле, якщо взяти до уваги, що після 1905 року минуло всього вісім років. Тепер офіційно єврейські маєтки — найкращі в Києві; вони мають щонайменше чотири газети проти однієї російської; вся торгівля хлібом, лісом, будівельними матеріалами, цукром, аптечними товарами й мануфактурою неподільно перейшла в руки євреїв; банки, усі можливі акціонерні й посередницькі підприємства — у руках євреїв. Завдяки цьому, багато органів адміністрації так чи інакше обплутані впливом єврейського гіпнозу; учбові заклади переповнені «добірною» єврейською молоддю, не враховуючи спеціалізованих закладів для євреїв: художні, музичні, зуболікарські, акушерські, комерційні, технічні тощо заклади «з правом проживання»; всі вільні професії переповнені євреями; євреї навіть починають будувати, як це не неймовірно, церкви православні... Необхідно зазначити ще одне вкрай цікаве явище. У Києві існує особливе і юридично вкрай своєрідне явище: поіменне володіння нерухомою власністю. Чи відомо це київській адміністрації, ми не знаємо, але фактичний стан речей такий, що в той момент, коли буде виявлена горезвісна «рівноправність», адміністрація буде здивована і пригнічена кількістю власності, яка опиниться вже у відвертому володінні євреїв. Підсумовуючи все сказане й прийнявши до уваги племінні й релігійні особливості євреїв, їхню неймовірну згуртованість і повну нездатність до асиміляції, що обумовлює повну відокремленість. цього племені від всіх націй земної кулі, ми побачимо, що через ці причини, єврей (хто б він не був і де б він не був) завжди й за будь-яких умовах залишиться євреєм. Вкрай своєрідна й, з позиції всіх культурних націй, аморальна етика євреїв робить те, що все, чим вони так чи інакше опановують, завжди приречене на руйнування й занепад. У цьому останньому випадку, якнайповніше панує зоологічний закон, який керує життям паразитів взагалі. Харчуючись чужими життєвими си-.лами й соками, паразити руйнують джерело цих сил і соків, а потім, коли живильне середовище починає вмирати, паразити переселяються на нове живе місце. Вся історія євреїв — живий і наочний приклад правильності цього закону. До цього потрібно додати, що євреї, у прагненні підкорити собі арійський світ, завжди були й могли бути тільки революціонерами, завжди йшли й не могли не йти проти установ, вироблених арійською культурою. Що стосується Росії й Києва, то, програвши гру відкритою силою, євреї аж ніяк не відмовилися від своїх планів. Вони змінили лише тактику й замість війни відкритої проводять війну підпільну, присипляючи увагу суспільства, посилюючись і готуючись до нової, можливо, більш злісної й лютої атаки. Цього разу, якщо російське суспільство не отямиться вчасно і не прийме належних мір, ми побачимо нові, сильні й зорганізовані революційні кадри там, де, очевидно, найменше можна було б цього чекати, тому що, повторюю, єврей змінитися не може, тому що найменша зміна в єврейській етиці була б рівносильна національному самогубству, на яке євреї, звичайно, не підуть. Вказані вище особливості стосуються винятково єврейської народності і більше ніде й ні в кого зі всіх інших народів не повторюються, освячені особливим релігійним кодексом — Талмудом. Таким чином Талмуд, освячуючи найвищим релігійним авторитетом все те, що суперечить загальнолюдській моралі, робить єврейство саме тим, чим воно є, будучи до того ж дивно пристосованим до всіх, навіть дрібних, особливостей саме паразитарності. Не маючи змоги перелічити тут всі розгалуження суспільної й інтелектуальної діяльності, де проникнення євреїв позначається завжди й з неминучим результатом розпусти й руйнування, зупинимося лише на деяких. Немає потреби повторювати те, що з фатальною неминучістю встановила історія всього людства, а саме, що армія сильна, перейнята наскрізь свідомістю національної честі й обов'язку, армія, на яку •покладений священний обов'язок віддавати життя на захист не тільки інтересів, а й існування держави, не має сумніву, що армія в державі — це все, це основа культурного й усякого іншого розвитку. Здавалося б, нація, що йменує себе не тільки передовою, але претендує навіть на особливу обра-ність серед всіх інших людей, повинна була б подавати всім іншим приклад саме військової доблесті й честі. Але коли мова йде про євреїв, то ні на мить не можна забувати трьох основних положень: 1) євреї не мають своєї батьківщини, тобто захищати чуже вони не мають ніякої потреби; 2) євреї, як нація, якій, за їх вченням, належить увесь світ, аж ніяк не має розтрачувати свої сили; навпаки, їм значно вигідніше, щоб воювали між собою інші (їхні підлеглі) для того, щоб результати перемоги діставалися їм як владикам; 3) захищаючи іноплемінника, єврей, за своїм вченням, чинить тяжкий, непрощенний гріх проти Ізраїлю, відтер-міновуючи у такий спосіб прихід торжества Ізраїлю і його Царства. А, оскільки, етика євреїв аморальна, зрозуміло, що, пропорційно до важливості військової справи і військового обов'язку, вони послуговуються обурливими й аморальними способами, щоб цього обов'язку уникнути. Життя, факти й цифри невблаганно і з вбивчою ясністю підтверджують справедливість цього, та й бути інакше не може, бо висновки із загальної сутності єврейства можуть дати тільки такі факти й цифри. Недобір єврейських новобранців становить як правило 40%, у періоди ж, коли в державі починає «пахнути порохом», недобір сягає, звичайно, 70%. Потрібно при цьому не забувати, що недобір цей не через непридатних, а через доблесних синів, які ухиляються від військового обов'язку Ізраїлю. Способи ухилення, які практикують євреї, — це нечувані й майже невідомі іншим націям аморальні прийоми. Перше місце посідають всілякі калічення: проколювання вушної перетинки, штучні більма, штучні гнійні рани, щеплення парші, вивихи суглобів тощо — цілий арсенал. Існують навіть особливі фабрики «нездатних», де оперують особливі лікарі-фахівці й фельдшери. Існує ціла дотепно придумана система звільнення з госпіталів, куди направляють на огляд підозрілих хворих. Усе це коштує євреям, звичайно, величезних грошей. От невеликий приклад. «Щоб припинити ухилення євреїв від виконання військового обов'язку, якого вони уникають усілякими засобами, — 1886 року був виданий закон, за яким за єврея, який не з'явився на службу у військо, незалежно від особистої його відповідальності, накладається у великому розмірі грошовий штраф на родину, до якої належить єврей, що не з'явився для військового обов'язку. Незважаючи на таку міру, за час існування закону в одній тільки Вілен-ській губернії зазначений грошовий штраф накладений на 3500 єврейських сімейств у кількості 900 тис. рублів за те, що члени цих родин не з'явилися для відбування військового зобов'язання й ніде не знайдені» («Разведчик». — 1905 р. — № 930). А скільки не з'явилося в інших губерніях і чи стягнений цей штраф, — урядове повідомлення про це мовчить. Отже, майже мільйон рублів лише на одну губернію! Хто ж заплатив ці гроші, якщо вони заплачені? Звичайно, заплатив російський народ й, між іншим, коштами свого Державного Банку. Ми повторюємо й настирливо вказуємо на те, що євреї своїх грошей не мають, тому що не займаються працею, яка дає гроші як еквівалент роботи. Але крім того, що російський народ заплатив за євреїв мільйон рублів в одній лише губернії, той самий російський народ мав покрити недобір за 3500 єврейських сімейств натурою, тобто людьми, тому що недібраних євреїв замінили російські молоді люди, тобто 3500 російських сімейств втратили працівників. Врахувати збиток тут вкрай важко, але за таким розрахунком збиток населення становитиме вже не один мільйон рублів, крім повної злочинності факту як такого. Але певна частина євреїв все ж в армію потрапляє і, здавалося б, що єврей, ставши нарешті солдатом, буде вже робити те, що роблять і всі солдати в мирний і воєнний час. Але склад єврейського характеру і єврейської душі змушує євреїв бути вірним собі і тут. Роздивимося «службу» євреїв у мирний та у воєнний час. У мирний час, як відомо, євреї, яких призивали, винаходять усілякі виверти, щоб вислизнути з-під військової служби. В окружних судах з цього приводу зберігаються тисячі справ. Вони тікають за кордон, підробляють метрики, переховуючись під чужими іменами, вдаються до всіляких видів покалічення тощо. А ті, які перебувають у війську, часто через вдавану нездатність або завдяки іншим вивертам потрапляють на нестроєві посади: у майстерні, у хор, особливо, якщо капельмейстер з євреїв і т. д. Але ті, які залишаються у лавах, за рідкісними винятками, спричиняють безпосереднім начальникам стільки турбот і зусиль для навчання, що у дні огляду вищим начальством, ротні командири намагаються позбутися цих повсякчасних недоучок на ту денну службу, на яку в дні огляду визначена відома кількість людей. Переходячи тепер до воєнного часу, вкажемо якою мірою тоді володіли євреї громадянським обов'язком і патріотизмом, і як вони багато пролили своєї крові за батьківщину, яка їм дала притулок. От факти. Під час Севастопольської війни на службі в Азовському полку (це точно відомо), було тільки три єврейські солдати: два з них були музикантами, а третій у слюсарні. Інші, які значаться у списках полку, відзначені були в далеких госпіталях. Майже така ж ситуація і в інших полках Кримської армії. Навіть матроси, яких застала війна в Севастополі, симулюючи різні хвороби, втекли в Миколаївський військовий госпіталь, про що була велика стаття в збірнику «Разведчик» (див.: Кн. XVIII. — С. 108, 1902 р.). Під час польського заколоту (1863–1864 рр.) солдати-євреї виявили себе ще кращими патріотами, ніж у попередні війни. Вони в той час не тільки ухилялися від військового обов'язку у кількості від 50% до 70%, а, ті, хто залишився в полках, навіть утікали зі своїх частин при сутичках із польськими бандами, часто для того, щоб передати ворогу інформацію про кількість і рух наших військ. Завдяки цьому іноді польські зграї вислизали саме тоді, коли наші війська оточували їх у лісах або в інших місцях стоянки банд. Під час Російсько-турецької війни (1877-78 рр.) євреї, що були в полках Південно-Західного краю, при оголошенні війни, у першу ж ніч бігли зі своїх частин та й то в такій кількості, що залишилося не більше 20-30 чоловік на полк, а за Дунай із цього числа перейшли тільки одиниці, а інші розбіглися під час руху по дорозі й на нічлігах. От що пише про втечі євреїв з армії полковник П. Т. Гловацький (див. «Разведчик», № 50 за 1891 р.): «Один із командирів полків у загоні Цесаревича Олександра доповідає Начальнику Штабу, що з його полку в останню ніч втекло 15 єврейських солдатів і що тепер у нього в полку залишилося два євреї. Присутній при цьому інший командир полку тільки посміхнувся. Генерал Ванновський, звернувши увагу на цю посмішку, запитав: —Чого ви посміхаєтеся? —У мене, Ваше Пр-ство, ще до Румунії розбіглися всі євреї... —Як же Ви доповідали у своїх рапортах, що у Вас тікало то два, то три? —Це залишки, Ваше Пр-ство». «Ця втеча, під час руху до Дунаю, тривала кожного дня у всіх частинах армії. На кожному переході, під мостами й у кущах підбирали зброю й амуніцію, а з приходом на ночівлю не дораховувалися євреїв». Схоже явище повторилося й у 1904-1905 рр.' Під час війни з Японією. Втікали за кордон, втікали з полків, масово здавалися в полон і зраджували. Факти, що стосуються євреїв і їх поведінки під . час Японської війни, прекрасно, втім, усім відомі й занадто збережені в усіх у пам'яті, щоб про них знову говорити. Оскільки будь-яке явище в житті держави, схоже до розглянутого, безсумнівно й неминуче відображається на цьому ж житті насамперед економічно, тобто переводиться зрештою на гроші, то не-. важко зрозуміти, який колосальний пролом у державному бюджеті влаштовує щорічно єврейська військова доблесть. Ми намагаємося зрозуміти, тому що підрахувати цифру грошей, скільки коштує єврейська військова доблесть, досить важко. Необхідно також пам'ятати, що оскільки баланс держави пролому не зазнає, то, мабуть, втрата на євреях. має бути покрита російським народом, який втрату цю покриває двічі: один раз у вигляді контрибуції за задоволення співжиття з паразитами, а потім на поповнення збитків у скарбниці, через тих паразитів, через необхідність виконання опису витрат. Тепер потрібно й навіть необхідно знову повторити те, що сказано на початку, а саме те, що євреї живуть, влаштовують свої фінансові операції за рахунок Державного Банку. Якби Державний Банк провадив тільки російську національну політику, якби кредит у ньому був тільки національним, як це й має бути, то... хоча це може здатися парадоксальним, і єврейська військова доблесть набула б, можливо, інших форм, і, принаймні, оплачував би її не російський народ. Можливо, націоналізація кредиту й необхідність, тому оплачувати збитки за свій вже рахунок спонукала б євреїв задуматися над необхідністю настільки жагуче очікуваного російським народом їх «виходу» з російської землі. У першій частині цієї статті я намагався підійти до основної теми тільки синтетично (наведенням). Ті моменти і сфери життя держави, де може виникати питання про національний кредит або про націоналізацію кредиту, як завгодно, так само різноманітні, як різноманітне життя. Але картина ненаціональної політики Державного Банку всюди буде та сама, усюди наш народ-годувальник буде в дивній ролі пасинка, з перспективою за «терпіння» стати «отаманом», а в найкращому випадку — дочекатися прощення гріхів на тому світі. Необхідно сказати, що, якщо в питанні про націоналізацію кредиту я висунув на перший план євреїв і ніби випустив з уваги інших інородців, які проживають і працюють на землі державного народу російського, то відбулося це з причин, зовсім незалежних ні від мене, ні від моїх особливих симпатій до «народу обраного». Справа в тому, що євреї всюди, де тільки вони є, незалежно від кількості їх, самі себе ставлять у різко виняткове й різко шкідливе становище. Така їхня етика й віровчення, такі вони самі, а я лише констатую те, що бачу й знаю, і що констатує саме життя. Переходячи тепер до питання про національний кредит, необхідно нам домовитися про самий об'єкт (предмет) розмови. Так нещасливо склалося, що «національний кредит» для нас ще дотепер є настільки незвичайним, майже недосяжним, безкарність антинаціональної політики Державного Банку настільки заброньована, що про будь-який вплив суспільного контролю на цю політику суспільної думки, певне, не може бути й мови. Все це разом узяте й створило можливість не тільки оголошувати ідею національного кредиту ідеєю «дикою», а й бравірувати цим. Крім усього цього, наша преса, яка майже суцільно перебуває в руках євреїв або залежна від них, щосили намагається «обробляти» суспільну думку в тому абсолютно безсовісному сенсі, що ідея національного кредиту висувається і представниками «реакції», як спосіб гноблення стражденних нібито інородців і як спосіб чисто своєкорисливий. Тому ми й вирішуємо взятися за завдання у міру слабких наших сил, пояснити цю шкідливу, антидержавну й антинаціональну оману. Що ж таке національний кредит. Якщо, не вдаючись у непотрібні тут наукові деталі й формули, прийняти за загальне основне й незаперечне положення, що гроші — еквівалент праці, що вся праця населення переводиться на гроші й грішми здобувається, то звідси зрозумілі будуть два такі положення: 1) кредит буде нічим іншим, як підмогою для праці на придбання знарядь, що поліпшують і полегшують працю, а, отже, і збільшують продуктивність, і 2) підмога, тобто кредит, повинен бути спрямований саме туди, де працю слід поліпшити якісно або кількісно, і тим, хто найбільше і щонайкраще трудиться. Далі. Тому що Державний Банк (скарбниця) є лише центральним пунктом, куди стікаються гроші як результат (еквівалент) національної праці, то й кредит у цьому Банку не можна трактувати як особливе благодіяння, а лише як позичене народом з його ж накопичених запасів, за рахунок майбутньої праці. Як бачите, тут починає вирисовуватися, крізь туман всілякого недомислу й несумлінності, справжній вигляд національного кредиту. Істотною умовою кредиту, а особливо національного, у вигляді окресленої нами його схеми й суті, повинні бути: доступність і можлива дешевизна. Це означає, що всякий, хто трудиться й свою працю вносить у загальну суму добробуту держави, цим самим здобуває право на допомогу держави. Далі. Це означає, що прямою й головною турботою держави повинне бути прийняття всіх мір до того, щоб кредит обходився нації наскільки можливо дешевше, був би обставлений наскільки можливо зручними й вигідними умовами, і щоб він у жодному разі не йшов на підтримку всього того, що шкодить нації або її праці. Таким чином, тут ми робимо ще крок уперед до з'ясування справжньої суті національного кредиту. Справа в тому, що працююче й працездатне населення держави має першочергове право на кредит. Щоб тепер хоч трохи схарактеризувати тих, які мають законне й переважне право на кредит, ми пропонуємо згадати про землю, про те, що наша Свята Русь й «хліб» — синоніми, ми пропонуємо згадати «годувальни-ка-орача», запрошуємо подивитися, хто він, що він, уявити собі його тяжку, майже каторжну працю і... і... сказати, яким кредитом користується цей годувальник? Картина вийде настільки жахлива, що не тільки політики Державного Банку, а й самі стіни цієї установи повинні б почервоніти від сорому. Далі. Прямою першою турботою держави є те, що національний кредит сам повинен шукати місця для свого застосування. Отже, всякий російський торговець, робітник, а щонайперше «годувальник-орач», повинен мати національний кредит саме там, на тому самому місці, де він працює, а не ходити по гроші за сотні верст із гіркою перспективою грошей цих ще й не отримати. Держава зуміла легко й вільно обплутати всю країну ощадними касами. Нехай же вона обплутає її такою ж мережею національних ощадно-позичкових кас. І в той день, коли здійсниться така законна й елементарна націоналізація кредиту, — країни впізнати не можна буде. А якщо у жили народного економічного організму увіллється свіжа й здорова кров національного кредиту, то... боротьба з паразитами набуде іншого вигляду... Де голод, слабість, неуцтво, безпорадність, — там і паразити. Заберіть це все — і паразитів як рукою зніме: самі підуть. Особисто ми думаємо, що чи не тому ці абеткові істини так сходу й іменують «дикими ідеями» і так ретельно маскують, що запровадження їх у життя означало б відродження країни, звільнення від ворожого, чужерідного ярма, а це у свою чергу означало б, що безвітчизняні, чужі мікроби повинні були б шукати поживи в іншому місці або загинути... Те, що ми дотепер відкрили в схемі національного кредиту, далеко ще не все. Тепер йтиметься про серйозне й, можливо, найважливіше питання — про посередництво. Справа от у чому. Наприклад, селянину для поліпшення господарства, потрібно купити плуг, а на цю операцію йому потрібен кредит. За умовами сучасності, тобто при відсутності правильного «національного кредиту», селянин позичає гроші у «місцевого» єврея за «божеський» відсоток, що у найкращому разі становитиме 24% й, таким чином, ще не маючи ні знаряддя, ні результатів його застосування, селянин вже має збиток у своєму бюджеті принаймні на 15%. Звідки ж взяв гроші благодійник-єврей? Минаючи дві-три проміжних, знову ж єврейських, інстанцій, ми дійдемо неухильно до якогось «банку», а звідси до Банку Державного — рукою подати. І от вам схема сучасного «національного» (тобто єврейського) кредиту: Державний Банк дає гроші банкам за 5% більше 6%, а ці ж гроші опиняться в мужика за 24%. Виникає питання, чому, яким правом, і в ім'я яких ідей «проміжні інстанції» заробили, не працюючи, 18% чистого прибутку тільки за те, що перекинули кілька разів з кишені в кишеню гроші, які належали по суті тому ж мужику? Якщо охопити навіть швидко всі галузі праці, від яких кредит відділений цілою мережею всяких «посередників», і порахувати оригінальні «заробітки» всієї цієї жадібної, хижої й безсовісної армії, то можна жахнутися від тієї маси крові, що висмоктується з народного організму. Але найцікавіше й найжахливіше те, що рішуче ніхто й рішуче нічим не в змозі виправдати цього колосального абсурду, цього явного й відкритого грабежу тому що назвати це по-іншому — неможливо. Не менш жахливе й те, що нікому в голову не приходить цю хижу армію обеззброїти й знешкодити, нікому в голову не приходить, що зі знищенням цієї посередницької армії прибуток самого Державного Банку зріс би до неймовірних але абсолютно закономірних і законних розмірів, а це у свою чергу вплинуло б позитивно на здешевлення й зручність кредиту. Якщо при цьому лопнуло б трохи надмірно «дутих підприємств», то на життя це вплинуло б так само благотворно, як впливає природний розріз всякого нариву... Наш приклад про мужика, якому потрібний плуг може бути узагальнений усіляко; можна те ж казати про купця, ремісника, промисловця тощо. Усі ці люди все одно будуть усунутими від кредиту й відданими більшою частиною на поталу «посередників» і навіть не «банків». Незалежно від усього цього і ніби на додаток до загальної картини нашого національного бездолля необхідно додати, що кредит для росіянина обставлений у Державному Банку так, що, якщо ним і користуються особливо щасливі або особливо привелійовані одинаки (порівняно), то тільки у гомеопатичних дозах. А паралельно із цим Державний Банк, не.. моргнувши оком, списує значні суми в збиток за «бронзовими» векселями акціонерних гешефтмахерів. Опублікована недавно статистика обліку векселів у Київській конторі Державного Банку «за національностями» вкрай цікава й складена дуже вмілою й досвідченою рукою. Вона свідчить: «Християнських векселів 65% (але християни, крім православних, різні бувають ), акціонерним товариствам — 24 1/2% й євреям — 10 1/2%». Про суму врахованих векселів за рубриками статистика розсудливо мовчить, так само й не говорить про те, що таке акціонерні товариства і яку суму презентував цим останнім Державний Банк. Якби «статистика» була більш відвертою (але такою вона не може бути), то довелося б насамперед з'єднати 24 1/2 з 10%, потім виключити 65% — неросіян, тих що залишаються, вийде до 35% — ще деяка надбавка, а якщо всю цю хитру механіку перевести на цифри, то вийде, що так звані «націоналісти» і не думають під когось підкопуватися, а просто волають про розгарбування інородцями російської народної скарбниці та й тільки, і що скарбниця ця спокійно дивиться на цей грабіж, не намагаючись захищатися (принаймні дотепер таких. спроб ще не видно). Київ, лютий 1914 р. Друкарня Дубовика,
* Наприклад, книга «вченого єврея» Г. Бараца. Передрук і переклад за виданням: Эльце А. Еврейскій вопросъ и Націонализація кредита. — К., 1914. |
передплатний індекс 09881 | про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту |