головнаконтактна інформація
Персонал - журнал інтелектуальної еліти РУБРИКИ
№ 5/2006 
Персонал № 5/2006
архів номерів
рік: 2008   2007   2006   2005   
2004   2003   2002
Аналітичний щотижневик Персонал-плюс







IV Міжнародна науково-практична конференція
«Православні духовні цінності в умовах глобалізму»

У Міжрегіональній Академії управління персоналом відбулася ІV Міжнародна науково-практична, вже традиційна, конференція «Православні духовні цінності в умовах глобалізму».


Конференція розпочалася молебнем біля каплиці Святого Георгія Побідоносця та Сербської каплиці. Ієрей Діонісій привітав усіх гостей і побажав успіхів у благородній і святій справі.

Від імені Президії Академії привітав та побажав усім присутнім плідної роботи на міжнародному форумі доктор соціологічних наук, заслужений працівник освіти України, голова Наглядової ради Міжрегіональної Академії управління персоналом Георгій Щокін.

«Якщо ми говоритимемо про цінності православного християнства, то, безумовно, виходитимемо з Нагорної проповіді, де самим Богом названо дев'ять блаженств, тобто найвищих чеснот, які ведуть людину до спасіння, — зазначив у доповіді Георгій Щокін. — Серед цих блаженств двічі названа правда, що вказує на її величезну значимість для Православ'я. Звідси, очевидно, і відома християнська теза — Бог не в силі, а в правді! Отже, розглядаючи будь-яку тему, особливо сьогоднішню, ми повинні виходити тільки з правди, незважаючи на те, подобається вона чи ні, оскільки правда веде до спасіння — як світу загалом, так і кожного з нас зокрема.

Термін “глобалізація”, як відомо, означає те, що охоплює всю земну кулю, тобто є всесвітнім явищем. У сучасних наукових дослідженнях глобалізм стає об'єктом релігійно-філософських, культурологічних, соціологічних та політологічних підходів, що формуються відповідно до глобалізму як принципу, а це передбачає:

1)  структурно-цілісний погляд на систему різнопланових взаємозв'язків людини, суспільства, природи і Бога;

2)  розуміння стану цієї системи як перманентно кризового;

3)  розробку проблематики оптимального оволодіння цим кризовим розвитком, оскільки він здатний довести людство до повного хаосу та загибелі.


Сучасна глобалістика не може не мати слідів ідеологічних протиборств, а ідеології, як правило, мають глибинне релігійно-філософське коріння.

Чим закінчить антидуховна глобалізація і побудоване ним антихристиянське ізраїльське царство, християнам достеменно відомо — повною ганебною загибеллю! Але чи означає це, що сучасні християни, носії православних духовних цінностей, повинні пасивно очікувати здійснення новозаповітних пророцтв? На нашу думку — ні. Навпаки, антидуховній глобалізації ізраїльського антихриста треба протиставити глобальність всеперемагаючого вчення Христа. Причому правильним буде використання такого принципу: мислити глобально, а діяти локально. Це означає, що треба спочатку кожній Богоносній нації навести лад у власній Церкві і власній Державі, а потім вже об'єднувати свої духовні зусилля з іншими Богоносними державами і націями. Оскільки Творець визначив індивідуальні особливості людей, а також різні мови, культури і нації, то духовний опір бездуховному богоборчеству треба розпочинати з окремої людини, сім'ї, нації і церкви. Це і буде нашим спільним шляхом разом з усім просвітленим людством до Бога, до нашого Небесного Отця, Який очікує нас як Своїх дітей. Сподіваюсь, що наша сьогоднішня конференція зробить свій внесок у цю велику загальнолюдську справу».

У міжнародному форумі взяли участь представники духовенства, науковці, громадські та політичні діячі, викладачі, студенти. Зокрема радник посольства Сербії і Чорногорії в Україні Браніслав Радуєвич, протоієрей, настоятель Свято-Макарівської церкви Києва, голова Православного педагогічного товариства отець Анатолій Затовський, протоієрей, співробітник місіонерського відділу УПЦ отець Андрій Ткачов, ієрей, кандидат богослов'я Діонісій Мартишин, доктор психологічних наук, академік АПН України, директор Інституту проблем виховання АПН, заслужений діяч науки і техніки Іван Бех, президент Міжнародного благодійного фонду Святої Марії, депутат Київради, голова Постійної комісії з питань гуманітарної політики Ганна Матіко-Бубнова, кандидат історичних наук, професор МАУП Юрій Шилов, доктор технічних наук, професор, директор Книжкової палати Микола Сенченко та інші.

Ректор Міжрегіональної Академії управління персоналом Микола Головатий відзначив важливу роль таких конференцій для молоді і зауважив, що формування державності передбачає не тільки створення відповідної матеріальної бази, а й формування духовності нації, етносу, народу. «На 17 році творення Української держави проблема формування духовних засад громадянства є дуже важливою. Глобалізований світ — це не лише світ відповідних інтеграцій, поєднання народів і поєднання країн у розвитку загальносвітової економіки, а й розвиток духовності, етносів і народів, які проживають на теренах нашої планети. І тому розгляд проблеми православних і духовних цінностей в умовах глобалізації повинен з'ясувати, наскільки вони мають сприяти формуванню державності, як ми маємо використовувати такі цінності у формуванні громадянської позиції людини», — зазначив Микола Федорович.

Цікавою була доповідь Миколи Сенченка, який розповів про війну національної еліти проти езотеричного глобалізму. Він упевнений, що глобалізм нині є най-моднішим словом неолібералів і нових господарів світу.

«Утаємничений бік езотеричного глобалізму полягає в позиції послідовного відсторонення від усіх місцевих інтересів, норм і традицій. Це найновіша форма нігілізму до всього національного, причому ініціатором його є сучасна гендлярсько-лихварська еліта». “Нині бути елітою, — пише О. С. Панарін, — і реалізувати себе як еліту — означає поставити себе в незалежне становище від національних інтересів і національних сподівань… В епоху глобалізму бути елітою означає членство в якомусь темному інтернаціоналі, ніяк не пов'язаному з місцевими національними інтересами”. Отож, політично епоха глобалізму робить спробу поховати демократію в її прямому значенні політичного суверенітету народу, який вибирає і забезпечує контроль своєї влади, підміняючи її владою міжнародних правителів. Не менш драматичною є також економічна логіка глобалізму. Її суть полягає в ліквідації виробничої економіки і шаленому піднесенні лихварства. Спекулятивно-лихварський прибуток витісняє прибуток від підприємницької діяльності й знаменує панування банків над підприємствами, а міжнародних фінансових спекулянтів — над націями, які втрачають економічний суверенітет. Те саме відбувається і в ідеологічному аспекті. Сучасні глобалісти продовжують вести мову про класичні цінності модерну — демократію, рівність, прогрес, але езотерична складова глобалізму, що призначена лише для своїх, давно вже визначає інше: нову глобальну сегрегацію народів, поділ їх на вибраних та ізгоїв, на всесильний центр і безправну периферію. Езотеричні глобалісти виповнені рішучості побудувати рай на Землі для “золотого мільярда”, за спинами обдуреної і знедоленої більшості народів “третього світу”.

Отже, західне трактування слова “глобальний” стверджує, що воно походить від французького global — загальний, всесвітній. Проте, є й слов'янське трактування цього слова від давньо-слов'янського “глобо” — нещастя, війна. Наше трактування правильніше передає зміст слова глобальний, і адепти езотеричної глобалізації повинні це пам'ятати», — зазначив Микола Сенченко.

У межах конференції, уже за традицією, відбувся конкурс серед студентів «Православні духовні цінності — крок у майбутнє», у якому взяли участь 140 осіб із вищих навчальних закладів України. Обирати найкращого було важко, адже роботи були цікаві і змістовні. Однак трійку лідерів журі все ж таки визначило. Третє місце у літературно-науковому конкурсі посіла Ольга Захарченко (студентка Київського національного торгово-економічного університету). Друге місце виборола Катерина Ковальова (студентка Донецького інституту туристичного бізнесу). Першу сходинку зайняв Руслан Каськів (студент Черкаського інституту пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля).

Ус і переможці отримали грошові нагороди та унікальне видання Георгія Щокіна «Людство і віра».



передплатний індекс 09881 про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту