головнаконтактна інформація
Персонал - журнал інтелектуальної еліти РУБРИКИ
№ 6/2007 
Персонал № 6/2007
архів номерів
рік: 2008   2007   2006   2005   
2004   2003   2002
Аналітичний щотижневик Персонал-плюс







Великі ідеї для малого бізнесу

Віра ВОВЧУК

Нинішній рік виявився дуже багатим на нові і перспективні проекти. І хоча оцінити їхні результати можна буде лише згодом, найцікавіші бізнес-ідеї, варто відзначити. Так американський журнал Fortune Small Business опублікував найкращі інновації для малого бізнесу, які цього року почнуть втілювати в життя. Авторитетне видання вважає, що саме ці ідеї дадуть змогу власникам малих підприємств створити та освоїти абсолютно нові галузеві ніші.

Автомат із продажу книг

Незабаром купити книгу буде також само просто, як пачку жувальної гумки. У 2007 році в 25 бібліотеках і книгарнях світу з'являться перші автомати із продажу книг. Винахід встановлять, зокрема, у Публічній бібліотеці Нью-Йорка. Технологію автомата розробив шість років тому нікому не відомий Девід Марч, технічний радник на базах даних. А на комерційну основу виробництво поставили відомі книговидавці Епштейн і Неллер, які заснували компанію On demand books.

Автомат може надрукувати, зшити, склеїти й упакувати дві книги із повнокольоровою ламінованою обкладинкою менше ніж за 7 хвилин. Друкувати книги можна будь-якою мовою. Кількість сторінок — не більше 550. Утім, обираючи розмір шрифту, можна одержати повноцінну копію книги «Війна і мир» за ціною один цент за сторінку. Сьогодні база доступних для покупки книг через автомат налічує понад 2,5 млн одиниць.

Роки

на фірмах із кількістю працівників до тисячі осіб

на фірмах із кількістю працівників понад тисячу осіб

1953–1959

8,2

2,5

1960–1966

12

1,8

1967–1973

13,1

1,7

1974–1977

14,1

1,7

1978–1988

15,2

1,6

Двометрові троянди

У 2007 році на квітковому ринку США з'явився, хоч і невеличкий, але сильний гравець — компанія, яка планує запропонувати покупцям троянди довжиною два метри. Великими розмірами вирізняються не лише стебла, але й самі квіти, вони вдвічі більші за «традиційні» троянди. Крім того, ці квіти довше стоятимуть у вазі (щонайменше 7 днів, а от звичайні троянди — максимум п'ять). Незвичайні троянди коштуватимуть 250 доларів за дюжину (вартість включає доставку). Засновник компанії Джеральд Пролман упевнений, що буде шалений попит на нову пропозиція. До речі, він уже одержав чималу кількість попередніх замовлень на загальну суму один млн дол.

Електрика із енергії океанських хвиль

Колишній австралійський серфінгіст Джордж Тейлор розробив установку, за допомогою якої рух океанських хвиль можна переробляти в енергію. У 2007 р. приватні будинки і будівлі на західному узбережжі Сполучених Штатів освітлюватимуться саме цією електрикою. До 2010 р. Тейлор планує за допомогою своїх установок виробляти майже 500 КВатт енергії, яка коштуватиме дешевше ніж інші її різновиди. Дослідники державного університету Орегона вважають, що лише 0,2% енергії океану вистачить на те, щоб забезпечити електроенергією увесь світ.

Каналізаційні фільтри для стічної води

Щоб боротися із забрудненням природних об'єктів, яке спричиняє зливання стічних вод у ріки й озера, великі міста, наприклад, Чикаго в США витрачають три млрд дол. щороку. Однак компанія AbTech Industries пропонує більш дешеве й ефективне рішення. Технологія Smart Sponge дає змогу абсорбувати масла й токсичні речовини, які переносять стічні води. Абсорбуючий матеріал можна переробляти, не спричиняючи забруднення навколишнього середовища. У середньому фільтри з такого матеріалу працюватимуть від одного до трьох років.

Майже 15 міст США використають у каналізаційних мережах фільтри Smart Sponge. Остання поліпшена версія фільтрів, яка уже з'явилася на ринку, здатна впоратися навіть із бактеріями.


Татуювання, яке легко видалити

Співзасновник компанії Freedom-2 професор дерматології Гарварда Рокс Андерсон, має намір вирішити відразу дві проблеми — неможливість видалити зроблене колись татуювання й часто неякісне чорнило, за допомогою яких роблять малюнок на шкірі.

Він розробив чорнило, які легко засвоює людський організм. Татуювання зроблене за допомогою цього чорнила можна легко видалити за допомогою лазера. Ця процедура коштуватиме клієнтам лише одну тисячу дол., а от вартість видалення звичайного татуювання становить від 5 тис. до 10 тис. дол.

Ліпосакція упродовж години

Проблема зайвої ваги, яку вирішує ліпоксація, здобула косметичним клінікам майже 500 тис. пацієнтів лише у Сполучених Штатах. Стандартні операції ліпосакції містять ризик інфікування, ускладнення для здоров'я і в деяких випадках загрожують пацієнтові смертельним результатом. Компанія LipoSonix планує звести до мінімуму такі ризики за допомогою пристрою, здатного зняти проблему жирових тканин, не проникаючи під шкіру. Пристрій використає енергію ультразвуку високої інтенсивності, що руйнує жирові клітини. Уся процедура займає щонайбільше годину, ще тиждень необхідно на повне відновлення організму. Тестування, а потім і практичне застосування технології почнеться у 2007 р.

Особливу роль малого бізнесу на ринку як «генератора ідей» і піонера новітньої техніки і технологій підтверджують дані урядових органів США. Зокрема про це свідчать підрахунки Національного наукового фонду й Адміністрації у справах малого бізнесу (див. таблицю).

Кількість винаходів на 10 тис. учених та інженерів, зайнятих у сфері науково-дослідної і дослідно-конструкторської роботи.

До речі, в Україні за станом на жовтень 2006 року функціонувало 288,4 тис. малих підприємств, що, порівняно з початком того ж року, більше на 3%. У середньому на таких підприємствах працює понад 1 млн 662 тис. осіб. Займається малий бізнес у нас в основному оптовою та роздрібною торгівлею. Загалом в Україні на малі підприємства припадає лише 10% ВВП. Це мізерні цифри порівняно з країнами Європи та Америки. Так, у США на малий бізнес припадає понад 60% усіх послуг, половина всієї продукції й майже половина всіх ідей і нововведень. Вони впроваджують нові товари й забезпечують робочими місяцями, відіграють важливу роль у діяльності великих корпорацій, займаючись збутом їхньої продукції, обслуговуванням і постачанням.

Синдикований оглядач Азріела Джаффе, яка працює у журналі Fortune Small Business Online, вважає, що саме малі підприємства можуть багато в чому бути прикладом для своїх «старших братів». Адже спритні малі підприємства швидко реагують на повороти й зміни в економіці, а великі корпорації мають відчути потребу у швидких змінах і розробити шляхи перегрупування й переміщення великої кількості службовців у нових напрямах.

Працівники малих компаній почуваються щасливішими, тому що в них виникає почуття власника. До речі, успіх малого бізнесу часто пояснюють тим, що люди в ньому працюють завзятіше, адже вони вкладають себе у компанію.

Для робітників, які працюють на маленьких підприємствах, зарплата не є мотивом № 1, а у великих компаніях для того, аби службовці відчували, що їх цінують, доводиться встановлювати досить високі ставки. І основне: велике — не обов'язково означає краще. Якщо підприємство стає занадто громіздке і перестає адекватно справлятися з потоками готівки або обслуговуванням замовників, зростання може стати для нього «поцілунком смерті».

Підготувала Віра ВОВЧУК
(За матеріалами видань
Fortune, Small Business, Forbes, Business Week)



передплатний індекс 09881 про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту