РУБРИКИ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ 8/2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
архів номерів
|
Як Ви ставитесь до критикиТест Для одних людей критика корисна, інші кривляться, але терплять, ще інші — активно борються з тими, які критикують, викорінюють будь-які пагони критики. Одні вважають, що вона допомагає справі, інші — заважає. Одні критику вміють використовувати, інші — ні. Однак, хочемо ми цього чи ні, але критика притаманна кожному соціальному організму, котрим є будь-який колектив, і сучасний колектив не може бути визнано грамотним, якщо він не знайомий з усіма складнощами і тонкощами цього явища. Запропонований тест допоможе Вам визначити рівень Вашої персональної грамотності в цій сфері. І хоча, як і всі схожі тести, він не претендує на безза-перечність, вважаємо, допоможе Вам у діловому розвитку. 1. Чи вважаєте Ви критику методом усунення недоліків в роботі певних особистостей чи колективів? а) так, я вважаю критику необхідним і нормальним елементом життєдіяльності будь-якого колективу; б) критика лише ускладнює відносини в колективі, тому я її не визнаю; в) критика допустима, але не слід перебільшувати її значення і вдаватися до неї часто. 2. Як Ви ставитесь до публічної критики? а) вважаю публічну критику дієвою формою усунення недоліків; б) вважаю, що краще зробити зауваження людині наодинці, в кабінеті, ніж публічно; в) віддаю перевагу «кулуарній критиці», тобто критиці «поза очі». 3. Чи можна критикувати керівництво? а) так, звичайно; б) не слід підривати авторитет керівника, тому публічно критикувати керівництво неприпустимо; в) можна, але дуже обережно. 4. Як Ви ставитесь до самокритики? а) намагаюсь бути об'єктивним, якщо бачу недоліки, відкрито визнаю їх сам; б) зазвичай я знаю свої недоліки в роботі, але не кваплюсь себе критикувати; в) критикувати себе — марна справа, оскільки вистачає тих, хто хоче тебе полаяти. 5. Висловлюючи критичні зауваження, чи намагаєтесь Ви висловлюватись м'яко, коректно, так, щоб не зачепити особистість того, кого критикуєте? а) так, звичайно; б) ні, вважаю, чим сильніше зачеплена особистість того, кого критикують, тим дієвіша критика; в) все залежить від «особистості»: якщо вона дуже вразлива — враховую це. 6. Виступаючи з критичними зауваженнями, чи намагаєтесь Ви «підсолодити пігулку» вказуючи на позитивні моменти в діяльності а) так, зазвичай намагаюсь; б) ні, не бачу в цьому сенсу; в) якщо погано знаю того, кого критикую, чи мені відомо, що він вразливий, тоді намагаюсь. 7. Чи дозуєте Ви об'єм критики, чи намагаєтесь дотриматись деякої «міри критики»? а) так, я намагаюсь критикувати лише за один недолік; б) ні, зазвичай висловлюю все, що на мій погляд, погано в діяльності об'єкта критики; в) намагаюсь обмежити поле критики предметом обговорення. 8. Чи вносите Ви в процесі критичного виступу якісь пропозиції для виправлення становища, чи обмежуєтесь тим, що вказуєте на існуючі недоліки? а) так, я вважаю, що той, хто критикує, повинен щось запропонувати, в іншому випадку він і критикувати не має права; б) ні, я вважаю, що основне — збагнути проблему, вказати на недолік, а як її усувати — справа служби, яку критикують чи інших компетентних органів і спеціалістів; в) як правило, надаю перевагу конструктивній критиці, але якщо навіть і важко що-небудь запропонувати, все одно не можна за 9. Яка зазвичай Ваша перша реакція на критику? а) я намагаюсь одразу відповісти; б) переживаю мовчки, з образою, від відповіді намагаюсь ухилятись; в) обмірковую критику, виступати з відповіддю не кваплюсь, але, якщо наполягають, не відмовляюсь. 10. Яка поведінка характерна для Вас у відповідь на критику? а) як правило, намагаюсь визнати критику, навіть якщо вона не зовсім об'єктивна; б) вдаюсь до методу «захист від противного», тобто критикую того, хто критикує мене; в) оскільки критика підриває авторитет, намагаюсь захищатись, відвести критику, вказати на пом'якшуючі обставини, супутніх винуватців. 11. Чи дратує Вас критика? а) так, як правило; б) не дуже; в) це залежить від того, хто і як критикує. 12. Чи проявляється у Вас почуття неприязності до тієї людини, яка Вас критикує? а) так, як правило; б) ні, дуже рідко; в) так, якщо критика несправедлива чи висловлена в образливій формі. 13. Як Ви будуєте свої відносини з особою, яка Вас критикує? а) як і раніше; б) намагаюсь при нагоді «відповісти взаємністю»; в) деякий час «обминаю» цю людину, невступаю з нею в контакт. 14. Як Ви ставитесь до тих, хто сам себе критикує? а) вважаю їх «пристосуванцями», «боягузами», «підлабузниками»; б) нормально ставлюсь, що тут особливого; в) раджу надалі не квапитись із самокритикою. 15. Чи існує кримінальна відповідальність за переслідування тих, хто критикує? а) так; б) ні; в) не знаю. 16. Запитання-жарт: який вислів про критику Вам імпонує? а) критика — це ліки, їх треба вміти використовувати і приймати; б) управлінська діяльність — також творчість, тому нехай мене оцінюють ті, кому належить, а не всяк, кому не лінь; в) і на критику існує мода. Визначте кількість набраних Вами балів за шкалою оцінки відповідей:
8–18 балів Ваше ставлення до критики скоріше негативне, ніж позитивне. Ви не любите, коли критикують Вас, а критикуючи інших, нерідко втрачаєте почуття міри. І в тому, і в іншому випадку Ви вельми емоційні, легко збуджуєтесь, можете погарячкувати, допускати різкість. Вам необхідно виховувати «комплекс стабільності», тобто почуття впевненості в собі, в правомірності своїх дій і рішень, а для цього слід активно підвищувати свій діловий рівень, не переоцінювати себе, але й не применшувати чеснот. 19–32 бали Ви терпимо ставитесь до критики, вважаєте її припустимим елементом управлінського життя, не переоцінюючи, однак, її значення. Вашу поведінку в ролі того, хто критикує, і того, кого критикують, можна охарактеризувати як «підконтрольну емоційність». Ви рідко «виходите з себе». Водночас Вам характерне почуття образи, бажання «насолити» критикам, виправдати свої помилки. 33–46 балів Ви по-діловому ставитесь до критики, досить спокійно її сприймаєте, мужньо і відверто визнаєте свої помилки. Зрідка у Вас виникає почуття досади на критику, однак Ви це намагаєтесь приховувати. У критичних виступах Ви не прагнете виправдатись, перекладаючи провину на інших. Знання своєї справи, впевненість в тому, що Ви на своєму місці, дають Вам змогу не перейматись особистим авторитетом, а пам'ятати лише про користь справи. Підготовлено за виданням: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
передплатний індекс 09881 | про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту |