головнаконтактна інформація
Персонал - журнал інтелектуальної еліти РУБРИКИ
№ 9/2007 
Персонал № 9/2007
архів номерів
рік: 2008   2007   2006   2005   
2004   2003   2002
rostovgazeta.ru
Аналітичний щотижневик Персонал-плюс







Готуємо висококваліфікованих фахівців

Людмила ГУРЧ,
проректор з регіональної роботи —
генеральний директор Всеукраїнського університету

Всеукраїнський університет Міжрегіональної Академії управління персоналом має розгалужену мережу відокремлених структурних підрозділів по всій Україні. У філіях та інститутах відбувається підготовка фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст. Студенти Всеукраїнського університету становлять більшу частину усього студентського контингенту МАУП.

Відокремлені структурні підрозділи МАУП мають чимало досягнень і здобутків: висококваліфікований серйозний професорсько-викладацький склад, матеріально-технічну базу, якій може позаздрити не один вищий навчальний заклад, прекрасне інформаційне забезпечення. Все це дає змогу організувати навчальний процес на високому рівні, випускники Академії отримують ґрунтовну підготовку, що забезпечує їх конкурентоспроможність та запотребованість на професійному ринку. Наші регіональні підрозділи не зупиняються на досягнутому, а далі оновлюються, оптимізовують діяльність та оперативно реагують на потреби часу.

Так, тільки впродовж 2006/2007 навчального року, який був нелегким для наших підрозділів, частка штатних науково-педагогічних працівників з науковими ступенями та вченими званнями зросла на 2,52%. Організовано понад два десятки нових кафедр, куди прийшли працювати досвідчені викладачі та серйозні дослідники актуальних наукових проблем.

Визначальним напрямом розвитку відокремлених структурних підрозділів є орієнтація на забезпечення всіх інститутів та філій власними приміщеннями. Сьогодні 23 підрозділи вже мають власні площі. Триває розгляд пропозиції щодо придбання приміщень для ще 5-6 підрозділів.

Україна як учасниця Болонського процесу прагне до 2010 р. увійти в єдиний європейський освітній простір, тому дуже гострою стає потреба забезпечення конкурентоспроможності освіти, яку надають наші відокремлені структурні підрозділи, у загальноєвропейській системі. Про важливість стратегічного бачення розвитку наших підрозділів свідчить рішення керівництва МАУП про реорганізацію структури генеральної дирекції Всеукраїнського університету. Так, поряд із «регіональними» департаментами (департаментами роботи зі структурними підрозділами Східного регіону, Північного регіону, Західного регіону, Південного регіону) з'явився департамент розвитку регіональних підрозділів, який займатиметься  реалізацією ідей та пропозицій щодо покращення роботи наших інститутів та філій.

У відокремлених структурних підрозділах МАУП триває підготовка за 7 напрямами та 13 спеціальностями. Серед вступників популярні такі спеціальності: «Фінанси», «Облік і аудит», «Банківська справа», «Маркетинг», «Управління персоналом і економіка праці»,»Правознавство», «Соціальна робота», «Менеджмент організацій». Адаптації до європейського простору сприяє введення в дію нового переліку галузей знань і напрямів навчання, за якими здійснюється підготовка фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра. Як і всі ВНЗ України, від 2007 р. прийом за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра регіональні підрозділи МАУП здійснюють за новим переліком. У зв'язку із затвердженням у липні цього року нового переліку напрямів і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста, триває підготовча робота щодо забезпечення у 2008 році прийому на навчання за програмами підготовки молодшого спеціаліста відповідно до Переліку 2007 року.

МАУП послідовно відстоює позицію про обов'язкове врахування регіональних особливостей економічного розвитку при виборі напрямів та спеціальностей, за якими наші навчальні заклади готують майбутніх спеціалістів, оскільки ринки праці Києва, інших великих промислових центрів і регіонів мають суттєві відмінності. Тож у своїй діяльності МАУП оперативно реагує на потреби ринку, які визначаються завдяки його ґрунтовному маркетинговому дослідженню. Ми прагнемо відкривати спеціальності, ніша котрих, з одного боку, є незайнятою, а з іншого, — саме ті, які потрібні в певному регіоні.

Наші підрозділи велику увагу приділяють диверсифікації спеціальностей, оскільки колишня структура державного замовлення та зайнятості нині не відповідає вимогам ринкового середовища регіону, що приводить до надлишку фахівців і браку робочих місць в одних галузях та відсутності фахівців і великої кількості незаповнених вакансій в інших галузях. Діяльність відокремлених підрозділів спрямована на те, щоб забезпечити таку структуру підготовки фахівців, яка була б в резонансі з місцевою, регіональною структурою зайнятості, щоб кожен випускник міг у своїй місцевості знайти роботу відповідно до освіти, а не вимушений би залишати свою домівку у пошуках кращого життя, адже це призводить до великої диспропорції у розвитку регіонів та центру і спричиняє появу «депресивних» міст, сіл, районів тощо.

Влада схвально на місцях ставиться до заходів МАУП щодо врахування регіональної специфіки і забезпечує свою підтримку, активно співпрацює з нашими підрозділами. Визнанням високого рівня підготовки фахівців в Академії є схвальні відгуки роботодавців про якість роботи випускників.

Свідченням серйозного підходу до врахування специфіки місцевостей є активність регіональних інститутів та філій у проведенні акредитації та ліцензування.

Ліцензування та акредитація — нові напрями діяльності відокремлених структурних підрозділів. З минулого року останні почали активно займатися ліцензуванням та акредитацією.

У 2006/2007 навчальному році позитивне рішення ДАК було прийнято щодо ліцензійних, акредитаційних справ та справ зі збільшення ліцензованого обсягу таких підрозділів як Львівський інститут, Волинський інститут, Донецький інститут, Запорізький інститут, Хмельницький інститут, Прилуцька філія, Краснодонський інститут, Бердичівська філія, Сумський інститут, Одеський інститут, Черкаський інститут. Подяка за активну роботу оголошена директорам Бердичівської філії Семенюк Т. В., Волинського інституту ім. В'ячеслава Липинського Самійленко О. П., Донецького інституту Смерічевській С. В., Красно-донського інституту Ворначевій Т. Р. , Львівського інституту Лелик Л. І., Полтавської філії Нестеренко Н. М., Прикарпатського інституту ім. Михайла Грушевського Ахекяну А. М., Сєвєродонецького інституту Ракітіну В. Г., Сумського інституту Тулякову О. О., Хмельницького інституту МАУП ім. Митрополита Київського і Всієї України, Предстоятеля Української Православної церкви Блаженнійшого Володимира Білому Л. Г., першому заступнику директора Хмельницького інституту МАУП ім. Митрополита Київського і Всієї України, Предстоятеля Української Православної церкви Блаженнійшого Володимира Марковій С. В., заступнику директора з навчально-методичної роботи Прилуцької філії Черніковій О. П.

Упродовж минулого навчального року позитивне рішення ДАК прийнято щодо справ зі збільшення ліцензованого обсягу, акредитації та ліцензування за такими спеціальностями та напрямами: «Психологія» — 2 справи (освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр — 1, спеціаліст — 1); «Фінанси» — 4 справи (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст — 3, бакалавр — 1); «Фінанси і кредит» — 1 справа (освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр); «Менеджмент організацій» — 10 справ (освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр — 7, спеціаліст — 3); «Туризм» — 3 справи (освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр — 1, спеціаліст — 1, магістр — 1); «Менеджмент» — 1 справа (освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр); «Бухгалтерський облік» — 1 справа (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст); «Облік і аудит» — 1 справа (освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр — 1); «Правознавство» — 2 справи (освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр — 1, спеціаліст — 1). Крім того, ще близько 15 справ з різних напрямів і спеціальностей вже підготовано для розгляду експертами або за ними вже прийнято позитивні висновки експертними комісіями. Про наявність належних кадрових, матеріально-технічних, інформаційних та інших умов, які відповідають вимогам МОН України до підготовки фахівців, свідчать позитивні висновки багатьох експертів та експертних комісій, які здійснювали перевірку умов, у яких відокремленими структурними підрозділами надаються освітні послуги.

Готується ліцензування нових спеціальностей «Туризм», «Діловодство», «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Програмне забезпечення автоматизованих систем», «Переклад», «Товарознавство і комерційна діяльність», «Оціночна діяльність» та деяких інших.

Розпочато підготовку до акредитації спеціальності «Правознавство» (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст).

Концепцією МАУП, її засадничим принципом є однаковість у здобутті якісної освіти як на центральному майданчику (наприклад, в Інституті міжнародних відносин, Інституті міжнародної економіки і фінансів та ін.), так і в регіональних підрозділах, тому відмінностей у викладанні чи в забезпеченні підручниками й науково-методичними матеріалами (це, до речі, входить у вартість навчання) немає. Всі наші студенти, незалежно від місця навчання, цілком забезпечені тематичною бібліотекою електронних видань, яка налічує десятки підручників, посібників і наукових праць з кожної спеціальності. Підтвердженням підвищення якості та рівня навчання є результати проведення заліково-екзаменаційних сесій у відокремлених структурних підрозділах. Так, навіть порівняно із зимовою сесією 2006/2007 навчального року якість навчання загалом по Всеукраїнському університету підвищилася на 1,32%, а рівень успішності на 0,72%.

За результатами складання цьогорічної екзаменаційної сесії студентами денної форми навчання можна підвести такі підсумки:

  • рівень успішності (кількість студентів, які склали сесію без «2») становить 98,28%;
  • якість навчання (кількість студентів, які склали екзаменаційну сесію без «4» і «5») — 58,62%;
  • кількість відмінників становить 21,01%;
  • на «4» і «5» склали сесію 37,61 %;
  • на змішані оцінки («5»,»4»,»3») — 39,66%;
  • кількість студентів, які отримали «2» хоча б з однієї дисципліни — 1,72%;
  • середній бал успішності загалом становить —4,02 бала.

Міжрегіональна Академія управління персоналом активно займається забезпеченням інноваційного характеру розвитку вищої освіти. У навчальний процес постійно впроваджуються нові інформаційні, телекомунікаційні технології, інтерактивні форми і методи навчання. В Академії діє Телеуніверситет, діяльність якого дає можливість організовувати навчальний процес з елементами дистанційного навчання за допомогою Інтернет-технологій та трансляцій у режимі відеоконференцій навчальних, виховних та інших заходів на регіональні структури Академії за допомогою супутникового зв'язку. Завдяки цій технології всі без винятку студенти МАУП мають змогу навчатися у провідних фахівців країни зі своєї спеціальності, а режим відеоконференції забезпечує можливість користувачам із різних місць одночасно бачити і чути один одного, обмінюватися думками, дискутувати.

Від 2006/2007 н. р. у вищих навчальних закладах України ІІІ — ІV рівня акредитації на всіх програмах підготовки фахівців першого (бакалаврат) і другого (магістратура) циклів запроваджено Європейську кредитно-трансферну систему (ECTS). Відокремлені структурні підрозділи МАУП цілеспрямовано й планомірно займаються розробкою необхідних для впровадження в навчальний процес ECTS документів та навчально-методичних розробок. З метою вдосконалення навчально-методичного забезпечення підготовки фахівців, поширення передового досвіду щодо змісту та форми підготовки навчально-методичних комплексів спеціальностей, відпрацювання основних прийомів роботи з документами на кафедрах серед відокремлених структурних підрозділів проведено конкурс на кращий комплекс навчально-методичного забезпечення спеціальності. В конкурсі взяло участь понад двадцять підрозділів. Розгляд і оцінювання комплексів навчально-методичного забезпечення здійснювала авторитетна конкурсна комісія.

Надані матеріали оцінювалися за такими критеріями:

  • повнота;
  • наявність усіх структурних складових комплексу навчально-методичного забезпечення;
  • відповідність нормативним вимогам до підготовки навчально-методичних матеріалів;
  • використання інноваційних підходів (наявність ділових ігор, рольових ігор, кейсів, інтерактивних методів, застосування комп'ютерних технологій тощо).

Конкурсною комісією кращими були визнані комплекси таких підрозділів: Прикарпатського інституту, Полтавської філії, Одеського інституту, Чернігівського інституту, Павлоградської філії, Волинського інституту, Чернівецької філії, Богуславської філії, Львівського інституту. Конкурс викликав значний резонанс і зацікавленість, тому було вирішено продовжити його і дати можливість доопрацювати матеріали і взяти в ньому участь і тим підрозділам, які не змогли подати матеріали.

Відокремлені структурні підрозділи МАУП докладають усіх зусиль для створення організаційних, економічних, матеріально-технічних та інших необхідних умов для забезпечення високоякісних умов для навчальної, наукової, виховної діяльності та підготовки висококваліфікованих фахівців.



передплатний індекс 09881 про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту