РУБРИКИ |
|
№ 1/2009 | |
архів номерів
Сделай постер из своего фото - рамки для постеров.
|
ВИВЧАЄМО ІНОЗЕМНУ ЗА ПОЛІЕКРАННОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮОлександр ЧИКІН, заступник керівника безпеки життєдіяльності ФВС, полковник козацтва За результатами аналізу стану ринку лінгвістичних послуг, в Україні поки що відсутня централізована мережа навчальних центрів, яка б охоплювала всі регіони, які зможуть скоординовано, за стислий термін вирішити питання якісної підготовки персоналу в нових динамічних умовах економічної та політичної ситуації країни. Нинішній ринок лінгвістичних послуг перенасичений всілякими "суперметодиками", "суперінтенсивами", "суперпроривами". Сотні й тисячі сучасних менеджерів, секретарів, інженерів прагнуть надолужити прогаяне за час навчання, відновити, одержати ґрунтовні знання іноземної мови, адже без цих знань ні про гідну кар'єру, ні про відповідний дохід говорити не доводиться. Нині в Києві працює близько 200 курсів іноземних мов. Але після ретельного вивчення тематичних програм, методик (за 40 пунктами) виявилося, що з цього списку залишається не більше 10 навчальних центрів, які просто сумлінно відпрацьовують навчальні години, не гарантуючи якості наданої послуги. Андре Жид так описав у свій час схожу ситуацію: "Уявіть фальшиву золоту монету в десять франків. Її справжня вартість якось два су. Вона буде коштувати десять франків, поки не довідаються, що вона фальшива". Як це не парадоксально, але в Україні склалася ситуація, коли курсів, що пропонують "інтенсив", багато, проте справжнє інтенсивне навчання відсутнє. Заняття, що відбуваються два, три і навіть чотири рази в тиждень по три години, важко назвати інтенсивом. Це скоріше психо фізіологічний екстенсив, тобто знищення біологічного потенціалу, що призводить до нервових і психічних розладів та розумового стомлення слухачів. Справжній інтенсив є синонімом моделювання "занурення" в мовне середовище, а це щонайменше 25 академічних годин у тиждень і більше. Підготовка до чемпіонату світу з футболу в 2012 році, розширення міжнародних контактів, вхід України до Всесвітньої торговельної організації, плановане приєднання до НАТО і Євросоюзу зажадають від усіх задіяних у цих програмах людей швидкого опанування іноземними мовами (англійською, німецькою, іспанською, а також українською для контрагентів). У такій обстановці існуюча система навчання англійській, німецькій та іншим іноземним мовам не зможе впоратися з поставленим часом завданням. Це однаково стосується як державних навчальних закладів, так і приватних. Особливо тих, що позиціонують себе як лідери навчання. Як свідчить практика, підготовка за старими класичними методиками, розрахованими на багаторічне вивчення іноземної мови в сучасних умовах себе не виправдовує. Існуючі різноманітні курси з вивчення іноземних мов у різних містах України практично пропонують, на рівні реклами, послугу, яка не відповідає вимогам життя. Фактично відбувається придбання навчальних годин спілкування з викладачами за умови відсутності їхньої відповідальності за якість та ефективність засвоєння відповідної мови. Вирішити завдання за короткий термін, провести "лікнеп" для тих, хто вже розстався зі шкільною чи інститутською лавою давно, вони не в змозі. Стає на заваді старий ментальний стереотип навчання, коли все списують на лінощі, відсутність таланту чи бажання в того, хто вирішив опанувати професійну мову. Отже, усе залишатиметься на сучасному рівні: із записом у трудовій анкеті "володію іноземною зі словником"… Усі ці негаразди має ліквідувати типовий науково навчальний центр на базі заснованого на Україні в 1991 році спеціалізованого закладу з розробки й впровадження сучасних інтенсивних методик і технологій у навчальний процес. За час функціонування Центр займається науковою розробкою поліекранної технології навчання й навчанням слухачів іноземним мовам. Пошукові та практичні роботи з опанування технології та отримані практичні результати навчання дають змогу широко започаткувати та розповсюдити на теренах України сучасну технологію ефективного навчання. На часі вирішення питання про створення цілої мережі навчальних пунктів з використання поліекранної технології навчання на території нашої держави. Пропонована концепція цього проекту вперше дає змогу: • організувати єдиний керований навчально методичний простір для вивчення іноземних мов (і не тільки мов, а й інших дисциплін); • стандартизувати якісне навчання іноземній мові для всіх категорій населення незалежно від місця занять; • застосувати нову запатентовану сучасну навчально інформаційну технологію підготовки з гарантованим для користувача стабільним позитивним результатом опанування іноземною мовою та іншими дисциплінами; • одержати кожному реальний попередній прогноз (експертизу) своїх особистих результатів навченості ще до початку занять завдяки фактичному застосуванню міжнародного стандарту ISQ 9000 без будь яких фінансових витрат на етапі прийняття особистістю рішення щодо навчання за цією технологією у навчальному центрі. • мінімізувати витрати на навчально методичну базу; • використовувати міжрегіональну мережу існуючих поліекранних комплексів для здійснення різних тренінгів, не пов'язаних з мовами; • завдяки використанню можливостей поліекранної технології й диверсифікованості значно "перекроїти" не тільки ринок лінгвістичних послуг, а й вийти із тренінговими продуктами з інших видів навчання; • мінімізувати й оптимізувати витрати на максимально ефективні рекламно інформаційні компанії завдяки централізації й створенню консолідованого рекламного бюджету в мережі. • організувавши культурні обласні лінгвістичні центри, одержати можливість різним державним і регіональним структурам вирішувати завдання з опановування як державної (української) так і іноземних мов; • окупність проекту за один рік від моменту початку роботи мережі. Поліекранний клас це приміщення, площа якого 25 36 кв.м, де одна стіна екран. Його площа близько 15 кв. м. Напроти нього амфітеатром розташовуються два ряди крісел. Панує півморок. На екрані поділеному на дві частини (або на шість, вісім, десять) з'являються фрагменти текстів англійською (німецькою), російською мовами, асоціативні слайди. Головні діючі особи в кімнаті викладач і учень. Поліекранна технологія це сучасний технічний засіб, що дає змогу подавати інформацію в необхідній послідовності і поєднаннях інформаційних блоків на кількох розташованих поруч екранах. Застосування поліекранного комплексу для вивчення іноземних мов допомагає швидко засвоювати великий обсяг інформації у кілька разів більше порівняно з традиційним навчанням. Ефективність застосування цього комплексу заснована на одночасному впливі на різні види пам'яті слухачів під час навчального процесу. Внаслідок комплексної роботи з різними видами пам'яті в слухачів знижується питоме навантаження, що благотворно позначається на запам'ятовуванні й виробленні вмінь і навичок спілкування іноземною мовою (як свідчать дослідження, ми запам'ятовуємо 20% того, що чуємо, 30% того, що бачимо й чуємо, 80% того, що бачимо, чуємо й говоримо). Застосування поліекранної технології (яка є синтезом різних відомих методик) не обмежено ні віком, ні рівнем початкової підготовки слухачів. Завдяки тому, що інформація "завантажується" різними каналами пам'яті одночасно в паралельних режимах і багаторазово дублюється, вона залишається в пам'яті значно довше, а після втрати відновлюється значно легше й швидше, ніж після вивчення іноземної мови традиційними методами. Змінюючи місце, час, систему й обсяги пропонованої інформації на великому екрані (3x5 метрів) ми створюємо схему для її сприйняття, необхідну для людей з логічним мисленням, тобто "лівопівкульних", залишаючи й не порушуючи всі позитивні моменти класичного навчання. Прогресивність поліекранної технології зумовлює саме поліекран, який: дає змогу досягти найвищого рівня наочності й активізувати образне й логічне мислення; допомагає слухачам передбачати інформацію, самостійно вибирати головне й на ньому концентрувати увагу; активізує уяву, спонукує учнів до активного пошуку; сприяє створенню гарного настрою учнів і оптимізує емоційне тло навчального процесу; допомагає вирішувати проблеми комунікації слухачі спілкуються в різних ситуаціях, не бояться публічних виступів. Такі високі результати стали можливі завдяки: • здійсненню інструментального об'єктивного контролю за результативністю навчання; • об'єктивному прогнозуванню проміжних і остаточних результатів на будь який момент тривання навчального курсу; • використанню поліекранної технології навчання наймогутнішого інструменту, що активно впливає на навчальний процес на вербальному й невербальному рівнях; • роботі на остаточний результат з першого дня створення науково навчального центру; • командній праці висококласних фахівців різних напрямів філологів, психологів, психофізіологів, програмістів, електронників, а також викладачів методистів, що закінчили спеціальну підготовку для роботи з поліекраном; • постійному контролю викладача за навчальною діяльністю, що виключає помилки; • багаторазовому повторенню (кожна лексична одиниця сумарно за одне заняття повторюється 25 30 разів, а згідно з теорією академіка І. П. Павлова, для розвитку стійкого рефлексу досить 15 повторень); • активізації резервів пам'яті (інформацію подають через різні канали пам'яті в паралельному режимі й багаторазово дублюють на вербальному й невербальному рівнях. Це підвищує ефективність сприйняття в 3 6 разів порівняно з традиційним інтенсивним навчанням); • поліекранна технологія була офіційно апробована в Брянському державному педагогічному університеті, схвалена Академією педагогічних наук Російської Федерації й рекомендована для впровадження в усі типи навчальних закладів ще в 1992 році. Мета вивчення іноземної мови одержання престижної й високооплачуваної роботи, кар'єра, діяльність, що вимагає постійних контактів з іноземцями, навчання й/або праця за кордоном, необхідність опанування другої й/або третьої іноземної мови, вдосконалення навичок в іноземній мові. Особливу групу серед користувачів послуги становлять студенти та бізнесмени. За дефіциту навчального часу поліекранна технологія дає змогу значно скорочувати строки навчання порівняно з традиційним навчальним процесом. Додатковим позитивним фактором розвитку поліекранної технології є її універсальність. Ця технологія пристосована до передачі практично будь якої інформації з різних дисциплін. Її можна застосовувати в будь яких навчальних закладах, кризових центрах, командних пунктах тощо. Певні складові навчального процесу наявні в різних методиках лінгвістичного поля, проте лише поліекранна технологія вперше гарантує комплексний підхід для гарантування безпечного і якісного навчання. |
передплатний індекс 09881 | про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту |